06 Julai, 2008

Jalan-Jalan Lagi......








fuh...akhirnya dapat gak liza mengupdate blog ni. ekekeke.... ni nak citer masa gi shopping hari selasa lalu. Kalau nak ikutkan hari tu hubby kene keja..tapi dia amik mc. konon-kononnya nak berehat kat umah. bila isteri n anak-anaknya merengek ajak jalan, hubby liza pun amik keputusan pi shopping barang2 dapur. oklah...janji keluar.. Dalam pukul sebelas tu hubby pergi ambil insyirah di sekolah terus siap-siap keluar. destinasi utama mestilah giant plentong...aik...hari kerja pun susah nak parking keta. biasanya kalau nak beli barang dapur memang pusing satu giant. troli lak memang kene amik 2. utk barang ngan anak-anak. liza ngan hubby memang bimbang nak lepaskan mereka jalan sendiri. sumbat semua dalam troli..biarlah orang nak kata apa, janji semuanya selamat.....jalan punya jalan punya jalan.....akhirnya semua senarai barang-barang keperluan dah lengkap. (tugas liza senaraikan semua keperluan n hubby tukang bayar...biasalah..kawen ngan auditor ni sumer benda nak kene kira....duit masuk..duit keluar...baki di bawa ke hadapan..ekekeke) tapi cara camni bagus bagi mengelakkan pembaziran walaupun kadang-kadang terlebih budget gak..itupun atas rengekan anak-anak. sekali-sekala takpe...kalau tengok diaorang happy, kita pun tumpang gembira..itupun bersyarat...kalau nak hadiah/permainan...kene dapat no.1 dalam peperiksaan ke...menang satu-satu pertandingan ker....itu insyirahlah...kalau mamat pulak...dia kene dapatkan A-Z dan 1-10 dulu baru ayah dia belikan mainan. nak beli saje-saje memang tak biasakan...nakkan sesuatu..diaorang kene buat sesuatu dulu....setakat ni liza tengok cara macam ni agak berkesan dalam pembelajaran mereka. cuma diorang buat sesuatu tu sebab nakkan hadiahlah..tu je kot kesan buruknya...
okey, sambung cerita jalan-jalan tadi.....biasanya insyirah lepas balik sekolah tido dulu baru wat apa-apa. tapi hari ni dia tak berpeluang tido sebab terus pergi jalan. jadi dia pun tertido dalam troli. budak-budak mana tahan jalan lama-lama..mesti penat. Mamat lak tido dalam kereta. Danish ikut jejak kakak dia..tertido dalam troli....diaorang dah biasa dengan keadaan macam ni. sebab kalau keluar berjalan mesti jejak ke malam..sebelum balik kami makan dulu.. sampai je kat rumah..anak-anak tukar baju terus tido.....semua penat...tapi puas.....

13 ulasan:

husz_nie berkata...

sampai terlentok2 si danish.. apa la yg mak dia soping sakan sampai mengantuk-ngantuk anak dibuatnya.. :p...

si insyirah lg besh.. dia baring terus dlm troli tu.. bertilamkan beras.. erm.. empuknya.. ekekeke...

hai.. tingat masa budak2...

akak.. buang le verificatgion code tu.. malas le mengisi tu.. huhuhuhu

amie... berkata...

cyannyer danish...smpai trnganga tdo pntnyer g shoping...ekeke...

shahliza94 berkata...

tempe : ekekekek....anak-anak akak memang kalau dah ngantuk tak kiralah kat mana pun, tido tetap tido...

shahliza94 berkata...

amie : huhuhu.....dia dah x sedo dah tu...terpaksa cari bantal wat alas...

husz_nie berkata...

testing...

takde cacing kerawit baru sedap mengomen :p

shahliza94 berkata...

tempe: muahahahah...dah kene tendang jejauh....

nu3k berkata...

amoih pi jenjln sampai trtdo..ni bwk anak berjln ker..dating ngn hubby 2org jek..

shahliza94 berkata...

2 in 1 lah nwar. nantilah kalau kau dah der anak taulah nanti cemaner mencabar dan sonoknya jadik mak bapak...ekekeke.....

zamz berkata...

wah sampai tetido dlm troli...sure lama shopping nih hehe

shahliza94 berkata...

yelah tu...memasing dah malas nak layan kerenah umi ngan ayah diaorg. ekekekek...

eKiNisMe berkata...

akk..gadez takpat nk view akk pnye shoutbOx pn...huu~~ niway ank2 akk comei bangat...ske..ske..

shahliza94 berkata...

thanks gadez...lambat loading gaknyer tu.....

Dato G berkata...

siannya dia... isk isk isk.. kalau ngantuk sgt meh pakcik jaga pon x apa danish..ekekek..biar umi dia gi shoping ngah ayah dia jek... ahak hak hak =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin