02 Jun, 2008

Jalan-Jalan Cari Makan.......




















Huh..baru nak meroyan kejap kat JonLayan hubby bagitau dah..dah...siap. Kita nak keluar ni. Liza taulah nak pergi mana sebab semalam dia dah bagitau. Anak-anak je yang tak tahu. Siapa sangka dia nak ajak keluar seawal ni? Biasanya petang-petang sikit baru keluar.
Lepas semua sekali dah siap, kami pun bertolak. Destinasi pertama ialah Jaya Jusco Tebrau City. Orang Johor n Singapura panggil Jusco Tebrau jer. Langkah kaki diatur menuju ke sasaran utama yaitu mana lagi kalau tak 'Toys R Us' . sebenarnya tujuan utama kami nak keluar mencari hadia buat Insyirah sempena dapat no.1 peperiksaan penggal pertama sekolah dia. Ayah dia dah janji nak bagi hadiah cuma apa dan bila jer dia taktau. Konon-kononnya nak buat supriselah ni.ekekekekeke. Apa lagi anak-anak liza kalau sampai kat toys r us, habis dia buat kedai tu cam umah dia. punyalah riuh rendah pilih mainan. Hubby liza suruh Insyirah pilih dia nak hadiah yang mana. Kalau Insyirah macam biasalah., pilihan utama dia mestilah Barbie doll (sama cam kak lemonadenoi..dah beso nanti main ngan kak noi) mula-mula dia nak Mariposa...dah lama jugak asyik mintak Mariposa. Tapi bila tengok TV3 tayangkan citer Fairytopia pagi tu dia tukar fikiran lak. Tak jadi nak Mariposa tapi Elina. Elina pun Elinalah..janji tercapai hajat dia. Bertambah lagilah koleksi barbie doll dia. Rosella (Island Princess), Odette(swan lake), Genevive(12 Dancing princess),pinky(Fashion fever) dan Annika(Pegasus). Cantiknya barbie doll dalam kedai ni..sebenarnya bukan insyirah n noi jer yang minat ngan barbie doll ni, liza pun minat sama. Barbie doll insyirah kira berkongsilah ngan umi dia. Main sama-sama. Ayah dia pulak berkongsi minat dengan Mamat. Mengumpul Hot Wheel. Jadi..kalau beli mainan tersebut bukan anak-anak yang lebih main, tapi mak ngan ayah dia tumpang sama.Best tau sikat2 rambut barbie ni..belikan baju cantik2..... Lepas keluar dari jusco Tebrau, kami terus ke Giant Plentong sebab nak beli barang-barang dapur. Biasa kalau beli barang dapur memang 2 troli. Anak2 masuk dalam troli demi keselamatan. Leceh nak kejar diaorang. keluar jer dari giant plentong kami pun cari makan. Perut memasing dah berirama Malaysia. Kami pun terus ke Perkampungan Sanibong seafood restaurant. Memang selalu makan kat situ. Sambil makan sambil merasakan tiupan angin laut Selat Tebrau. Huh nyamannya.....Sampai rumah dalam pukul 10.30 mlm.. Memasing dah penat giler...so tukar baju tidur..terus bebudak tu tido. Mak ngan ayahnya dok berebut pc. ekekekek nilah penangan JL. Bila tengok hubby liza tak siap2 lagi buat kerja dia, apalagi, goodnitelah...terus tertidor. sorilah fendi..rhea...x dapat nak berbalas-balas pantun ngan korang.

7 ulasan:

husz_nie berkata...

dlm kepala otak tempe terbayang, mak ngn ayah insyirah ngn mamat dok main mainan... mamat ngn insyirah dah tido...

tp ayah dia dok vroom vroom main hotwheel, pastu mak insyirah lak dok sikatkan rambut barbie dol.. hahaha

:p.. gurau ek akak..

shahliza94 berkata...

ekekekeke...betullah tu...

fendi1183 berkata...

emm..tlg sampai tahniah saye utk insyirah,,hadiah takde..ha ha ha..umi dia dah kasik,,ckp le tuh..emm..

shahliza94 berkata...

huh...uncle fendi lokek.....

fendi1183 berkata...

ha ha ha..mana ade ..jauh sgt tu nak kiyimm..kiyim salam je lah..he he he.

nu3k berkata...

uikh..beshnye kuarge bahgia ngko..
jgn bergado ngn anak sbb mainan dah la...maknye same..paknye pon same:p

shahliza94 berkata...

kekeke..memang slalu berebut pun...last2 anak2 tido mak ngan ayahnya lak sambung. cam yang tempe cakap...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin