03 Mei, 2008


IBU...IBU...ENGKAULAH RATU HATIKU...


Selamat Hari Ibu buat Ibuku Tersayang...
Teringat suatu masa dulu, masa aku belum ada tanggungjawab,
hanya bertanggungjawab menjaga diriku sendiri...
Sering aku memprotes segala leteran dan kemarahan ibu terhadapku.Seringkali juga aku berpendapat...segala tindakan yang aku lakukan benar dan tepat belaka.
Sepatah ibu bersuara..sepuluh patah aku menjawabnya...
Jarang sekali aku meminta maaf jika perbuatan mahupun
perkataanku menghiris hati ibu.
Bongkak dan angkuh sungguh anakmu ini.
Aku terlupa wahai ibu..dari rahimmu itulah aku dikandung
sehingga dilahirkan.Selama sembilan bulan kau membawa
bebanan yang begitu berat dangan seribu kepayahan.
Segala pengorbananmu itu aku ketepikan...
Tergamak sungguh anakmu ini melafazkan kata-kata sesuka hati
tanpa mengambil kira perasaanmu IBU.......


KINI...... aku juga telah menjadi IBU......
Segala kepayahanmu dulu telah aku rasai.
Memang benar IBU, bukan mudah nak mendidik serta membesarkan anak.
Baru kini kusedar, segala leteran dan kemarahanmu dulu adalah untuk kebaikan anak-anakmu.
Betapa kesalnya aku terhadap ketelanjuranku dulu....
Aku berjanji IBU,
aku akan menjaga hatimu serta menjadi contoh yang baik
untuk anak-anakku..
Selamat Hari Ibu...
aku doakan semoga Ibu dikurniakan kesihatan yang baik dan sentiasa
dimurahkan rezeki. Amiin, Ya Robbal A'lamiiiin.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin